Thursday 10 April 2008

Flexibilitet! / Flexibility!

Flexibilitet är något av ett ledord inom Kristna Freds. Det pratas mycket om att man måste vara flexibel eftersom förhållandena förändras hela tiden. Jag tycker att jag är rätt flexibel. Vilket väl är tur, för nu har vår avresa till Quibdó blivit uppskjuten till på söndag. Emma, som vi skulle ha åkt med, måste stanna i Bogotá för att få undersökt en skadad fot och Mattias och Astrid som redan har åkt till Quibdó, är ute på en medföljning tills på söndag.

Alltså blir vi här några dagar till. Under tiden lever jag som en uteliggare, med alla mina saker i påsar (ryggsäcken har inte riktigt torkat efter lingonincidenten och någonstans måste man ju ha sakerna!). Det ser ut som kriget och jag längtar verkligen efter ett eget rum där jag kan lägga undan mina saker. Saker som hyllor, garderober och lådor är verkligen en lyx som man inte ska ta för givet!


*********************************************************


Flexibility is something of a mantra within SweFOR. There is quite a lot of talk about the necessity of being flexible since our circumstances change constantly. I consider myself to be rather flexible. Which is fortunate, as our departure for Quibdó has been postponed until Sunday. Emma, with whom wh should have gone has to stay in Bogotá to have a injured foot examined and Mattias and Astrid who are already there, will be out accompanying one of our partner organisations until Sunday.


So we will stay here for another few days. Meanwhile I live like a bag lady, with all my things in little bags (the backpack hasn't really dried upp after the jam incident and I have to keep the stuff somewhere!). It looks like a war zone and I really can't wait to have my own room, where I can put away my things. Things like shelves, cupboards and drawers definitely are a luxury which shouldn't be taken for granted!

Kriget/The war







No comments: