Monday 5 January 2009

Juni i Bogotá

Ja, det känns så i alla fall. Januari är den stora semesterperioden här och Bogotá är i det närmaste öde. Luften är klar och man känner dofterna ifrån träden och blommorna. Dessutom skiner solen och det är varmt i luften. Idag när jag var ute och gick fick jag samma känsla som i Sverige precis kring skolavslutningarna. Varför är det inte så här jämt? Bilar borde förbjudas...

Idag var första dagen på jobbet efter tre veckor i Sverige. Det var helt underbart att vara hemma, men det fick mig också att inse att där jag helst vill vara just nu, är faktiskt här. Och när jag klev av flygplanet i Bogotá kände jag att jag hade kommit hem. Jag har inte riktigt har njutit av att vara här innan och halva min tid här redan gått, så nu är det dags att börja. Startar imorgon med att sluta tidigt på jobbet och gå och lägga mig i en park och läsa och kanske äta en glass. För det kan man göra här i januari - när det känns som i juni!

No comments: