Thursday 23 July 2009

Reaggekonsert


I helgen var jag på reaggekonsert med min vän Ivan. Hans bror spelar i ett band som heter Voodoo Souljahs och även om jag inte vanligtvis är något stort fan av reaggemusik gick jag för att visa mitt stöd. Det var ju ändå gratis... Det visade sig att jag int hade behövt gå som stöd: stället var fullproppat med svart-, röd-, grön- och gulklädda kids med varierande grad av dreadlocks och rödsprängda ögon.



Konserten hölls på ett ställe som heter La Media Torta (Den halva tårtan) där man brukar hålla gratiskonserter och filmvisningar. Sjukt trevligt! Dessutom ligger det otroligt fint. Om ni tittar bakom huvudet på Ivan i bilden nedan så kan ni få en glimt av den fantastiska utsikten.

Dessutom var bandet riktigt bra! Ni kan höra ett smakprov här (även om ljudkvaliten inte är så bra...) eller så kan ni kolla in dem på Myspace


Gissa vem som är Ivans bror! :)

No comments: