Sunday 3 May 2009

Tillbaka! / I'm back!

Det var ett tag sedan jag skrev här. Främst beror det på att jag har varit sjuk. När vi var i Quibdó för planeringsdagar med teamet i slutet av januari lyckades jag få någon slags parasiter (igen!) och blev till hemskickad till Sverige för att tillfriskna och få nöjet att bråka med den svenska sjukvården...

Nu är jag dock frisk (efter en dunder-antibiotikakur) och är tillbaka på jobbet sedan ett par veckor och trivs bättre än någonsin! Fördelen med att vara sjuk är att man verkligen uppskattar att få vara frisk. Mitt största bekymmer just nu är att jag bara har ett halvår kvar - sjukt kort tid!

Annars håller jag på att planera Brasiliensemester i juni - restips är mer än välkomna!

Egentligen skriver jag mest för att uppmana att hålla utkik här efter ett inlägg om 1a maj som kommer att komma upp inom ett par dagar, så fort jag har fått bilderna godkända av vår medföljda organisation.

--------

It has been a while since I last wrote something here. The main reason is that I have been ill. When we were in Quibdó to plan our work for the coming year I managed to catch some kind of parasite (again!) and was sent home to Sweden to recuperate and have the pleasure of fighting with the Swedish health care system...

Now I'm well though (after a heavy course of antibiotics) and back at work since a couple of weeks, happier than ever! The upside to being ill is that you really appreciate being healthy afterwards. My biggest worry now is that I only have six months left here - sooo little time!

Other than that I am planning a trip to Brazil in June - travel tips are more than welcome!

The main reason for writing though is to encourage you all to keep an eye on this page as I will publish an entry on 1st of May in a couple of days, as soon as I have approval on the pics from our partner organisation.



No comments: