Monday 11 May 2009

Costa costa costa

Idag åker jag och min kollega Sanna till Barranquilla på karibiska kusten och stannar en hel vecka. Där ska vi först ha möten med olika organisationer och myndigheter - en del i vårt arbete med politisk påverkan. Syftet med mötena är att vi ska presentera oss och vår metod samt skapa kontakter men även ta upp antingen situationen för mänskliga rättigheter i största allmänhet eller specifika problem som våra organisationer har. Tanken är alltså att vi ska låta myndigheterna veta att vi vet, så att säga.

Den egentliga anledningen till att vi åker är dock medföljning av Hij@s (se inlägg fr 1a maj). De ska delta i ett möte där. Mer kan jag inte säga just nu, men det kommer alldeles säkert att bli väldigt intressant och när jag kommer tillbaka kan jag berätta mer. Så den som väntar på något gott... väntar medan jag hänger på karibiska kusten!

Chau så länge!

No comments: